Maxus, dat geleid wordt door ex-Mediaedge:cia-csd Rosita Wijngaarde, is het vierde mediabureaumerk van GroupM, na Mediaedge:cia, Mindshare en Mediacom. Met het label is WPP op de Aziatische markt al langer actief. Een aantal maanden geleden is besloten het wereldwijd te gaan uitrollen. Nederland wordt een van de eerste landen in dat proces. Maxus is een volledig zelfstandige operatie, gevestigd in de Karperstraat. Vanaf januari gaat het bureau met vier medewerkers van start, en wordt daarnaast ondersteund door de diverse diensten binnen het GroupM-netwerk. Ruud Wanck, coo/chairman van GroupM in Nederland, die Wijngaarde in Nederland aanstuurt: ‘Het nieuwe bureau denkt heel erg vanuit relationship media, en is erg op de ‘nieuwe’ communicatiemiddelen als social media en eventmarketing gestoeld. In het bureau zelf ligt de nadruk op strategie en account, daarnaast maakt het gebruik van de expertise binnen GroupM. Een klant die uitsluitend een groot tv-budget te besteden heeft, is bij Maxus niet aan het juiste adres.’ Internationaal heeft Maxus UPS al als klant binnen, het is de bedoeling om snel ook in Nederlandse pitches te gaan meelopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!