Overslaan en naar de inhoud gaan

Google stopt helemaal met volgen individueel online gedrag

Concern zegt alternatieven te hebben die privacy beschermen.
Google
© 123RF
Google
© 123RF

Google gaat helemaal stoppen met manieren om het online gedrag van individuele gebruikers te volgen voor gepersonaliseerde advertenties. 

Na de aankondiging vorig jaar te stoppen met third party cookies in 2022, gaat het techconcern nu nog een stap verder. In een blog kondigt Google aan ook geen nieuwe alternatieve methoden voor tracking cookies te zullen ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

Het is volgens Google niet nodig dat 'adverteerders individuele consumenten online volgen om digitale reclame te kunnen maken met goede resultaten'. 
Google wil alleen nog 'privacybeschermende technologieën' gebruiken, die volgens Director of Product Management David Temkin net zo goed zijn en dezelfde resultaten zullen bieden. 

In de blog benadrukt hij dat zijn bedrijf tegemoet wil komen aan de toenemende zorgen rond privacy. 'Als online reclame zich daar niet aan aanpast, riskeren we de toekomst van het vrije en open internet.'

Dinsdag begon een aantal Europarlementariërs een petitie tegen gepersonaliseerde advertenties. Ze willen dat de Europese Commissie daar maatregelen tegen neemt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in