Terwijl veel reclamebureaus in bureau advertenties hun best doen om te laten zien hoe creatief ze zijn, geeft Saatchi&Saatchi juist creatieve tips hoe je van je huidige bureau afscheid kan nemen. Wanneer adverteerders de QR code op de ‘Goodbye My Agency’ print advertentie scannen, kunnen zij direct aan de slag om hun reclamebureau te dumpen. Enkele creatieve en vooral ludieke ontslagteksten die op deze Saatchi & Saatchi mobile site te vinden zijn:
Dear McCann. Given the number of times you've told me you 'can't to this, and you can't do that' I propose you change your name to McCan't. Goodbye
Dear Current agency,. I love your 320 slides, but seems there's one slide missing 'THE IDEA' You're fired.
Uiteindelijk is de Saatchi & Saatich campagne uiteraard gericht om nieuwe adverteerders binnen te trekken. Dit komt ook goed naar voren in de ludieke tekst voor adverteerders die klant zijn bij Ogilvy:
Dear Ogilvy, Recently a Fortune Teller told me that it was bad luclk to work with an agency that has an 'O'in its name. Perhaps you could change your name to Saatchi-gilvy? Good Luck.
Zie video:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!