Global Media & Entertainment en Artcrush laten kunstenaars werk exposeren

Ze willen de openbare ruimte verfraaien en kunst toegankelijk maken voor een breed publiek.

Kunstwerk op het Zuidplein in Rotterdam

Global Media & Entertainment is een samenwerking begonnen met digital agency Artcrush. Zowel opkomende als gevestigde internationale kunstenaars krijgen een platform om hun werk te tonen. Maandelijks worden 28 exclusieve digitale kunstwerken geëxposeerd via het netwerk van Global, met meer dan drieduizend schermen verspreid over heel Nederland. Met dit initiatief willen Global en Artcrush de openbare ruimte verfraaien en kunst toegankelijk maken voor een breed publiek.

Visuele verrijking

De kunstwerken zijn afkomstig van zowel binnenlandse als buitenlandse kunstenaars. Deze kunstenaars worden via diverse platforms uitgenodigd om hun werk in te sturen, waarna de beste werken worden geselecteerd en geëxposeerd.

Ceo Eric Kip van Global Media & Entertainment: 'Commerciële uitingen vormen de kern van ons werk en zijn essentieel voor ons succes. Maar stel je voor dat deze uitingen niet alleen informatief zijn, maar ook een visuele verrijking van de openbare ruimte. Met Artcrush willen we precies dat bereiken. Door kunst te integreren in ons netwerk, maken we het straatbeeld niet alleen aantrekkelijker, maar bieden we ook een platform voor kunstenaars om hun werk aan een breed publiek te tonen.'

De samenwerking loopt tot eind 2025, met plannen voor uitbreiding als het project succesvol blijkt. Het initiatief kan in de toekomst verder worden uitgebreid met kunstwerken die aansluiten bij lokale thema’s, evenementen of maatschappelijke initiatieven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie