BMW’s Amerikaanse creatief bureau KBS en het Duitse bureau Serviceplan zijn verantwoordelijk voor de geïntergreerde global campagne ‘Eyes on Gigi’.
BMW noemt de campagne zelf een ‘mesmerizing display of driving skill’.
In de campagnevideo’s, geregisseerd door Marc Forster (Quantum of Solace, Finding Neverland), is fotomodel Gigi Hadid te zien in een soort balletje-balletjeversie, in dit geval is Hadid het balletje en de auto’s de cupjes, waarna de auto’s in een 360-gradenvideo gaan racen. Aan het eind kan de kijker nog een keer kiezen in welke BMW het fotomodel zit.
De marketingmanager van BMW Noord-Amerika meent dat de ‘oogverblindende schoonheid’ van Hadid een mooie combinatie vormt met de stoerheid van de auto. ‘Haar wereldwijde bekendheid en social following maken haar perfect voor het sociale en digitale vorm van het concept.’
De 45-seconden commercial
De campagne zal te zien zijn op tv, online en via sociale media en crm en in de zomer wereldwijd gaan.
Credits
Bureau: KBS
Co-Chief Creative Officers
Jonathan Mackler and Dan Kelleher
Executive Creative Director
Paul Renner
Senior Art Director
Nigel Gross
Senior Copywriter
Ben Cascella
Head of Production
Jenny Read
Senior Producer
Melissa Tifrere
Bureau: Serviceplan
Global Chief Creative Officer en Partner
Alex Schill
Creative Director, Art
Michael Wilk
Creative Director Copy
Kolja Danquah
Art Director
Sanaz Shaafy
Senior Copywriter
Angeliki Karnoupaki
Design
Christian Mellin
Production Company Name
Tool of North America
Director
Marc Forster
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!