Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Europe wil zich inzetten om de CO2-uitstoot van mediacampagnes te verlagen

De branchevereniging voor online adverteerders en exploitanten richt er een speciale commissie voor op.
CO2 uitstoot
CO2 uitstoot

IAB Europe, de branchevereniging voor onder meer marketing- en mediabedrijven, zegt zich hard te willen maken om de CO2-uitstoot van de digitale mediasector omlaag te brengen. Daarom richt IAB Europe een Sustainability Standards Committee op dat een Green Media Standard gaat opstellen. Deze standaard moet bestaan uit 'praktische en meetbare maatregelen' die bedrijven kunnen gebruiken om de CO2-uitstoot van hun digitale media-uitingen te verlagen. 

related partner content for mobile comes here

5,4 ton CO2 per campagne

Volgens de branchevereniging is actie ondernemen hard nodig omdat A) bedrijven zich meer bewust worden van klimaatverandering en B) omdat internet waaronder digitale reclames invloed hebben op die klimaatverandering. IAB Europe haalt een ouder onderzoek aan dat stelt dat het internet als geheel goed is voor twee tot vier procent van de wereldwijde CO2-uitstoot. Een doorsnee reclamecampagne zou 5,4 ton CO2 uitstoten. Die uitstoot kan en moet omlaag, luidt de redenatie van de adverteerdersvereniging. Het doel is om als digitale advertentieindustrie 'verantwoordelijk te worden voor de eigen emissie-uitstoot en om als één van de eerste industrieën net zero te bereiken.'

Leden gezocht

De IAB Europe-commissie die de groenere standaard gaat ontwikkelen, zoekt nog nieuwe leden. Om lid te kunnen worden, moet een bedrijf wel aangesloten zijn bij IAB Europe. Organisaties die geen IAB Europe-lid zijn maar wel willen bijdragen aan de groenere standaard, kunnen contact opnemen met de brancheorganisatie. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in