Overslaan en naar de inhoud gaan

Lara Ankersmit verlaat FD en gaat communicatie CBS leiden

Ze volgt Mike Ackermans op, die een journalistieke aanpak van communicatie introduceerde bij het statistiekbureau.
Lara Ankersmit
Lara Ankersmit
© © Bastiaan Heus (i.o.v. het FD)
Lara Ankersmit
Lara Ankersmit
© © Bastiaan Heus (i.o.v. het FD)

Lara Ankersmit (52 jaar) wordt de nieuwe hoofddirecteur Communicatie en Nieuws bij het CBS. Zij volgt er Mike Ackermans op die eerder dit jaar als directeur-bestuurder naar Stichting Omroep Zeeland vertrok. Ankersmit wordt ook lid van directieberaad van het CBS. Ze begint op 1 december.

related partner content for mobile comes here

Ankersmit werkte de afgelopen 3,5 jaar bij het Financieele Dagblad als adjunct-hoofdredacteur digitaal & podcast en ‘head of digital product’. Ze heeft ruime ervaring op het raakvlak redactie, innovatie en data.  Eerder was ze 8 jaar werkzaam bij de NOS, en daarvoor als uitgever bij Telegraaf Digitaal.

Bij het CBS krijgt ze een centrale positie in een semi-journalistieke omgeving. De communicatie van het statistiekbureau is op redactionele leest geschoeid. Centraal erin staat een perscentrum annex newsroom met een redactieteam van tussen de 15 en 20 mensen. Deze berichten dagelijks over de informatie die het CBS verzamelt. Er is daarvoor een eigen tv-studio waar filmpjes kunnen worden opgenomen en live-verbindingen met televisiezenders mogelijk zijn.

Lees ook: CBS verdubbelt PR-impact met z'n newsroom voor 60 duizend verhalen
 

Zelf noemt Ankersmit het ‘een mooie opgave’ om te zorgen dat CBS-data, statistieken en informatie voor een breed publiek via verschillende kanalen beschikbaar zijn. ‘Betrouwbare en onafhankelijke informatie is en blijft immers belangrijk’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in