Overslaan en naar de inhoud gaan

IDTV+ versterkt zich met creatief-strateeg Robert Hagendoorn

Hij moet IDTV+ helpen een leidende positie in ‘hoogwaardige content en experiences’ te veroveren.
Robert Hagendoorn en Inge den Hartog van IDTV+
Robert Hagendoorn en Inge den Hartog van IDTV+
Robert Hagendoorn en Inge den Hartog van IDTV+
Robert Hagendoorn en Inge den Hartog van IDTV+

Robert Hagendoorn is het nieuwe hoofd creatie & strategie bij IDTV+. De komst van de voormalig creative-director van onder meer RedUrban, Etcetera en Acne Amsterdam, moet IDTV+ helpen een leidende positie in ‘hoogwaardige content en experiences’ te veroveren.

related partner content for mobile comes here

Hagendoorn krijgt de leiding over de creatieven en de inhouse studio , een team van in totaal tien personen.

IDTV+ werd opgericht als de agency van IDTV, het tv-productiebedrijf dat in 1977 werd opgezet door Harry de Winter. Het richt zich op content en ‘experiences’, zoals evenementen, serious games, podcasts of activaties.

'Tactisch merkdenken'

Hagendoorn verwacht dat zijn ervaring in zowel digitale en datagedreven communicatie als in traditionele reclame aanvullend is op de storytelling waar IDTV+ zich in heeft bewezen.

Hagendoorn: ‘Wij combineren alle kennis en ervaring van het maken van succesvolle tv-formats met expertise in tactisch merkdenken en digitale communicatie. Branded-content gemaakt in samenwerking met de makers van ‘Wie is de Mol?’, dat is toch een unieke propositie?’

Snel verdubbelen

IDTV+ telt inmiddels zo’n 28 medewerkers. Twee jaar geleden veranderde het van koers. Inge den Hartog: ‘Net voordat Covid uitbrak presenteerden we onze nieuwe propositie: het maken van hoogwaardige content en experiences met meetbaar resultaat. Samen met ons team en strategieconsultant Frank Goren hebben we die transformatie succesvol uitgevoerd.’

Den Hartog noemt als voorbeeld het werk dat het bureau heeft gemaakt voor onder andere VT Wonen, Too Good to Go en Hornbach. Ook is het klantenaantal is de afgelopen twee jaar toegenomen, ‘maar we zouden dat graag binnen aanzienbare tijd zien verdubbelen’, aldus de managing director. De groei van IDTV+ vraagt volgens haar om senior-creativiteit aan het team toe te voegen.

Nieuwe fase

De komst van Hagendoorn markeert volgens Den Hartog een nieuwe fase. ‘IDTV+ heeft net als IDTV volledige focus op het maken van de beste content van Nederland’, zegt ze. ‘We noemen onszelf daarom de IDTV onder de contentmarketingbureaus. Alleen nog niet met dezelfde naamsbekendheid. Maar dat is niet zo gek. IDTV is al actief sinds 1977, wij pas twee jaar.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in