Regelmatig is gesuggereerd dat de entertainmentketen na ruim 35 jaar afstand zou doen van haar naam. De retailorganisatie heeft nu officieel besloten de naam Free Record Shop zowel voor haar winkels als haar online activiteiten te behouden. De hoge naamsbekendheid en de positieve associatie die klanten met het merk hebben, hebben de doorslag gegeven.
’We hebben de optie van een nieuwe naam serieus onderzocht. Uiteindelijk is de mening van de klant bepalend geweest. De naamsbekendheid is bijna 100 procent. Bovendien is de naam Free Record Shop voor de consument een begrip. Uit onderzoek blijkt dat de klant de naam associeert met music, movies en games en dat is precies datgene wat we willen uitstralen’, zegt algemeen directeur Johan van Hees van Free Record Shop.
Free Record Shop ontwikkelt momenteel wel een nieuw winkelconcept, dat in het najaar wordt gelanceerd. Het besluit de naam te behouden is een eerste belangrijke stap in het herpositioneringstraject. De combinatie winkels en internet zal centraal staan in de nieuwe filialen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!