Opmerkelijk bericht op de voorpagina van het FD vandaag: de ING onderzoekt of de merken Postbank en ING Bank naast elkaar moeten blijven voortbestaan.
Daarbij overweegt de ING om het merk Postbank te schrappen, speculeert de krant.
Organisatieadviesbureau McKinsey onderzoekt al enkele maanden de toekomst van het retailbedrijf van ING. Het onderzoek richt zich op het merkenbeleid, de marketing en de marktpositie van ING en dochter Postbank in Nederland, zo bevestigt een woordvoerder tegenover het FD.
De zaak staat intern hoog op de agenda. Maar van een besluit is nog geen sprake. De verwachting is dat de top van ING Groep binnen drie maanden de knoop doorhakt.
Directeur Hans Hagenaars van de Postbank heeft zijn post tijdelijk verlaten om het project te leiden. Grote opdrachten van ING Bank aan reclamebureaus staan in de wachtkamer.
'We zijn bezig met een strategische heroriëntatie', zegt de woordvoerder. 'Dat doen we vaker, maar dit onderzoek is een stuk grondiger. We kijken zowel naar de voorkant als naar de achterkant van de Postbank en ING Bank.'
Volgende week staat Hagenaars op MarketingLive. We zullen hem daar toch maar weer eens vragen wat er met zijn merk gebeurt, want deze discussie duikt steeds vaker op.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!