Jelmer Wind en Tom Schoufs (ex-RTL MCN) zijn de start-up ‘5PM’ begonnen, een bureau dat voor publishers en merken verschillende YouTube-services aanbiedt. Dat zijn onder meer content- en distributiestrategie, managen en optimaliseren van kanalen en geld verdienen met video’s.
5PM moet zorgen voor groei en conversie, waardoor de inkomsten van de publisher toenemen. De eerste klanten zijn Telegraaf Media Groep, Talpa Network, RTL en UM Studio’s.
Schoufs: “YouTube is, naast het grootste video-on-demand platform ter wereld, ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Met meer dan drie miljard zoekopdrachten per maand is YouTube vaak het startpunt. Om in contact te komen met de veelal jonge doelgroep is het essentieel om met de juiste strategie, je bereik op YouTube te maximaliseren.'
Wind: 'Wij geloven dan ook dat (brand)publishers een neus hebben voor de juiste content. Maar het bereiken van publiek in het nieuwe medialandschap blijkt vaak moeilijk. Tech en kennis van algoritmen spelen hierin een centrale rol. 5PM wil omzet en impact te maximaliseren en zo de gewenste commerciële doelstellingen en groei realiseren voor publishers en merken die een YouTube-kanaal bezitten.'
RTL MCN
Jelmer Wind werkte voorheen als head of content & channels voor RTL MCN en is één van de bedenkers van YouTube-kanaal Concentrate. Eerder was hij ook development manager voor RTL 5,7 en 8 Tom Schoufs was voorheen creative director van RTL Creative Unit. De afgelopen twee jaar was hij verbonden aan RTL MCN. Daarvoor was hij creatief bij Endemol en IDTV.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!