Bananenmerk Dole deelde afgelopen zondag 96.000 bananen uit tijdens de marathon in Tokio, waar het sponsor van is.
Het wilde hiermee zogenaamde ‘functionele bananen’ (Gokusen en Sports Banana Lakatan – bananen die goed zijn tijdens het sporten) onder de aandacht brengen.
Twee van die bananen werden omgeturned tot wearables. Twee lopers droegen de banaan met zich mee.
Hoe werd de banaan een wearable?
Men haalde de banaan uit zijn schil, stopte de LED-module erin, plus een kleinere banaan en maakte de schil weer dicht.
Zo werd het een device dat de tijd van de loper kon laten zien, net als zijn hartslag en opbeurende tweets. GPS inbegrepen.
En, niet onbelangrijk, info over wanneer het een goed moment is om tijdens het lopen een banaan te nuttigen.
Dole "Wearable_Banana" Project / The world's first edible wearable.
Het was niet de eerste keer het merk iets met zijn bananen deed tijdens de marathon. Vorig jaar werden ze gebruikt als herinneringsfruit, met de eindtijden van de lopers op de schil gedrukt.