Overslaan en naar de inhoud gaan

Diversiteit in tv-reclame: nog steeds veel stereotypering

Vrouwen nog altijd in traditionele rol, diversiteit wordt beperkt tot kleur en de makers zelf zijn wit en man, blijkt uit nieuw onderzoek.
heineken campagne
Heineken stelt stereotypering op juiste manier aan de kaak, aldus Kantar
heineken campagne
Heineken stelt stereotypering op juiste manier aan de kaak, aldus Kantar

Ondanks alle inspanningen en initiatieven voor meer diversiteit en inclusie in tv-commercials, blijkt uit nieuw onderzoek dat de reclamebranche nog altijd moeite heeft hierin de juiste balans te vinden. Met name op het gebied van stereotypering van personages is nog veel te terrein te winnen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jan van der Zanden

Ik vind het zeer irritant dat bij bijna elke reclame zo nodig een verplichte persoon van kleur in beeld moet komen, terwijl dat totaal niet functioneel is.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in