Dit zijn de winnaars van de Ocean Digital Creative Competition

Total Design/Q-Music en Nationale Opera & Ballet/Higuita winnen eerste prijs Ocean Digital Creative Competition.

Nationale Opera & Ballet en Higuita winnen de eerste prijs in Non-Profit

Nationale Opera & Ballet en Q-Music hebben dit jaar de eerste prijs gewonnen in de Ocean Digital Creative Competition. DCC heeft als doel creativiteit en innovatie in digitale buitenreclame te stimuleren. Het doel van de competitie is om merken uit te dagen grensverleggende campagnes te ontwikkelen die de kracht van digitale schermen optimaal benutten.

De eerste prijs winnaars winnen 500.000 euro aan mediawaarde, de tweede prijs winnaars 250.000 euro aan mediawaarde en de derde prijs winnaars 100.000 euro aan mediawaarde. De campagnes zijn vanaf 2025 te zien zijn op verschillende Ocean-schermen door heel Nederland.

dcc
Q-Music en Total Design winnen de eerste prijs in Profit
jury DCC
De jury van de Digital Creative Competition

Commercieel: 

1. Qmusic - Silent Street Street Stage gemaakt door Total Design.
Met de Silent Street Stage zal een concert van Qmusic live te zien zijn op de Ocean schermen, en te luisteren via eigen oortjes.

2. Etos - Pak je pakje gemaakt door Noise
Iedereen kent de ouderwetse grijpmachine, en Etos brengt die naar de schermen. Doormiddel van een app kunnen mensen op de schermen live een grijpmachine spel spelen en zo cadeautjes winnen bij Etos!

3. Mr. Jealousy gemaakt door Higuita
Met de jaloezieën van Mr. Jealousy worden de transities tussen de advertenties op de Ocean schermen nog kleurrijker gemaakt. De jaloezieën zullen omlaag en omhoog gaan tussen elke advertentie. 

Non-Profit: 

1. Nationale Opera en Ballet - De stad als dansvloer gemaakt door Higuita
Met de stad als dansvloer zal Higuita een ballet danser naar het scherm brengen, die de bewegingen volgt van de persoon voor het scherm. Zo wordt er samen met de dansers van het Nationale Opera & Ballet gedanst.

2. Stichting Sina - Samen is niet alleen gemaakt door Higuita
Vanaf de schermen van Ocean krijgen mensen een kijkje in de schrijnende situaties die Stichting Sina aantreft in huizen van Amsterdammers. Door te doneren zullen op de schermen de kamers steeds gevulder worden, zodat elke Amsterdammer een fijn (t)huis heeft.

3. PAX - De doneerduif gemaakt door Dawn
Met de vredesduif wil PAX vrede de wereld in sturen. Door te doneren zullen er op het Ocean scherm steeds meer vredesduiven verschijnen, die allemaal uit zullen vliegen om vrede de wereld in te sturen.

De nummer 1 winnaars gaan door naar de Grand Prix, waar de winnaars uit alle landen weer beoordeeld zullen worden door een internationale jury en kans maken op een internationale campagne op onze schermen! 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie