Jongerenmagazine Pauze keert terug als digitaal platform

Uitgever Young Media wil 'een leidende rol in het Nederlandse medialandschap veroveren'.

Team Young Media en Young Impact
Fotografie door Charlotte van der Gaag

Young Media Studios herlanceert Pauze, het jongerenmagazine uit de jaren tachtig en negentig, als interactief digitaal platform. De lancering is begin 2025. In samenwerking met stichting Young Impact, die jongeren aanmoedigt om een positieve impact op de wereld te maken, biedt Pauze jongeren van 13 tot 18 jaar een plek waar hun stem wordt gehoord en waar ze actuele thema’s en persoonlijke verhalen kunnen ontdekken.

Met een vernieuwde focus op maatschappelijke onderwerpen, persoonlijke ontwikkeling en herkenbare verhalen, onder leiding van verschillende gasthoofdredacteuren, moet Pauze aansluiten bij de leefwereld van jongeren.

In de hoogtijdagen van Pauze speelde het magazine een belangrijke rol in de Nederlandse jongerencultuur en die rol wil Young Media nu digitaal voortzetten. Managing director publishing Patricia van Liemt: 'Voor mijn generatie was PAUZE een venster naar de wereld buiten school, vol waardevolle inzichten over liefde, mode en meer. Met deze herlancering willen we niet alleen die rol opnieuw vervullen, maar ook een digitaal platform creëren dat jongeren stimuleert om hun stem te laten horen.'

Ambities Young Media

De herlancering van Pauze is volgens Van Liemt een belangrijke stap in de ambitie van Young Media om 'een leidende rol in het Nederlandse medialandschap te veroveren'. Sinds de oprichting in 2023 heeft Young Media diverse platforms gelanceerd via Young Media Studios, waaronder VGVisie, PostOnline en PUPmag. Onder leiding van een team van drie vrouwen zet Young Media zich actief in voor diversiteit in zowel leeftijd als achtergrond, waardoor het medialandschap een breder en inclusiever karakter krijgt.

Pauze toen

Pauze Magazine werd destijds verspreid op 1250 middelbare scholen. Tussen 1989 en 1991 was er ook een tv-programma: Pauze TV uitgezonden door de Avro. Ook was er een radioprogramma rond het tijdschrift. Tussendoor kwam Pauze in handen van Hillenaar Outdoor Advertising. In 2011 werd besloten om na ruim 20 jaar te stoppen met de printversie van Pauze, door een teruglopende advertentiemarkt.

Pauze
Een Pauze magazine uit 1990

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie