1. When It Comes to Digital Innovation, Less Action, More Thought
Goed stuk op Harvard Business Review. ‘The problems in your products might reflect the problems in your organization’, tweette de site over het artikel.
Het simpele van een digitale innovatie en ook de mogelijkheid om makkelijk en snel met een innovatie aan de gang te gaan, zorgt ervoor dat er te snel wordt gehandeld zonder dat er eerst goed is nagedacht.
De auteur van het stuk geeft zes zaken aan waar je in ieder geval aan moet hebben gedacht voordat je met een innovatie de markt op wil gaan.
2. All business failures are marketing failures' says United Biscuits chief
Een betere reden voor een seat at the table voor marketing in de board is er wellicht niet.
Martin Glenn, baas van United Biscuits en ex-marketeer bij Pepsico meent dat marketing een cruciale rol speelt in het succes van een bedrijf.
3. Gut Feelings and Data Patterns: 6 Steps to Charting the New B-to-B Customer Journey
Dit zijn ze:
1. Build the customer journey data set
2. Map customers to the appropriate stage
3. Learn from successful (and unsuccessful) journeys
4. Define your metrics
5. Translate outcomes into projects
6. Drive organizational change
4. British Airways splits marketing department in major reshuffle
Wat gaat er bij British Airways gebeuren nu de Nederlandse cmo Frank van der Post naar KPN is vertrokken?
5. 99% of Networking Is a Waste of Time
We doen veel te ingewikkeld over netwerken.
Want professioneel netwerker Rich Stromback zegt: 'Opportunities do not float like clouds in the sky. They are attached to people.'
Ook een fijne van Stromback: maak je niet zo druk om de eerste indruk die je iemand geeft.
En: slaap iedere dag van 16.00 tot 20.00 uur.