'Eigenlijk waren de digitale snelwegmasten het touchpoint dat nog ontbrak binnen ons buitenreclameportfolio. En in onze missie om "iedereen buitenshuis te bereiken" is dit echt een sterke aanvulling. Met dit diverse netwerk kan elke adverteerder elke doelgroep bereiken, of hij nu de massa willen bereiken of juist heel lokaal willen adverteren.'
'Om eerlijk te zijn, heeft Hillenaar ons benaderd. Hillenaar zag ook dat een breder portfolio nodig is om toekomstbestendig te blijven. Voor ons was het overnemen van een volledig netwerk van snelwegschermen de enige manier om echt mee te doen in dit segment. Dus ja, aangezien we niet de enige geïnteresseerden waren, moet je dan serieus proberen de deal met Hillenaar rond te krijgen.'
'Snelwegschermen voegen een serieus bereik toe aan de traditionele massacampagnes. Maar de schermen zijn ook goed om specifieke doelgroepen te bereiken, op de juiste locatie en het juiste moment. Denk aan een focus op jonge gezinnen in het weekend. En doordeweeks zou je bijvoorbeeld kunnen inspelen op de zakelijke reizigers die onderweg zijn.
Het interessante aan ons netwerk is dat we naast de schermen langs de snelweg ook onder andere deze doelgroepen op andere locaties buitenshuis kunnen bereiken, zoals de boodschapper in de supermarkt.'
'Objectief gezien kun je niet om ons heen. Ons portfolio biedt alles van bushokjes op straat tot digitale schermen bij tankstations, treinstations, winkelcentra, winkelstraten, supermarkten en nu ook langs de Nederlandse snelwegen. Tenzij je op zoek bent naar een heel specifieke locatie, zoals het centrum van Amsterdam, maar die kun je dan gericht inkopen. Wil je Nederland buitenshuis op grote schaal bereiken, op het juiste moment en op relevante plekken, dan moet je wel bij Global beginnen.'
De samenwerking blijft bestaan, want Hillenaar blijft het netwerk onderhouden. We zullen ook blijven kijken naar mogelijkheden om dat samen verder te versterken.'
'We zijn altijd kritisch geweest op wat we willen en kunnen toevoegen, dus sommige netwerken laten we bewust links liggen. Maar er zijn zeker nog kansen in de markt die we zien, alleen gaan we die hier natuurlijk niet prijsgeven.
Wat innovatie betreft richten we ons vooral op creatie, onderzoek, het verder uitbouwen van programmatic salesmogelijkheden en besteden we extra aandacht aan onze ESG-doelstellingen om duurzame groei te waarborgen.'
Aangezien we niet de enige geïnteresseerden waren, moesten we serieus proberen de deal met Hillenaar rond te krijgen
'BRO Next is een geweldige stap vooruit in mediaonderzoek, hoewel het bij de lancering natuurlijk wat opstartproblemen heeft gekend. Dat is niet ongewoon en ik verwacht dat er nog wel meer verbeteringen zullen komen. Maar de basis is stevig en dit zou bureaus en adverteerders nog meer vertrouwen moeten geven in ons medium.'
'Als het gaat om de snelwegschermen staan we nog aan het begin, omdat dit netwerk pas vorige week is gepubliceerd in BRO Next. Maar we zijn druk bezig om die nieuwe inzichten snel in onze systemen te integreren. Dit moet natuurlijk wel in samenspraak met alle bureaus en adverteerders.
Oh ja en op 5 september organiseren we het evenement "Impact" voor onze klanten, waar we onder andere samen met Aleit Veenstra, waarnemend directeur JIC BRO, uitgebreid zullen ingaan op BRO Next.'