Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom sluit deal met Google om AI-advertenties te creëren

Klanten van Omnicom kunnen straks experimenteren met copyrightvrije beelden en teksten, zo klinkt het.
Google PaLM 2 Omnicom
© Afbeelding: Shutterstock
Google PaLM 2 Omnicom
© Afbeelding: Shutterstock

Reclamebureau Omnicom en techreus Google hebben een samenwerking gesloten die Omnicom toegang geeft tot kunstmatige intelligentie van Google. Om precies te zijn Imagen en PaLM 2, programma's die op basis van tekstuele input zelf afbeeldingen en teksten kunnen genereren. Volgens Google is de slimme software getraind op copyrightvrije data, waardoor Omicom en adverteerders gegenereerde output zorgeloos kunnen gebruiken voor hun campagnes. Dat laatste is niet bij alle slimme software het geval, wat merken huiverig maakt voor copyrightclaims. 

related partner content for mobile comes here

Omnicom integreert de Imagen- en PaLM 2-software van Google in zijn eigen marketing- en dataplatform Omni. Omni werkt al met clouddiensten als Google Marketing Cloud. Met Imagen en PaLM 2 erbij kan Omnicom eigen AI-modellen trainen voor klanten, gevoed met data van klanten. Bijvoorbeeld hun volledige marketingbibliotheek, vertelt een Omnicom-topman aan AdAge. De output van Imagen en PaLM 2 moet merken reclame-afbeeldingen en copy opleveren. Volgens de topman is Omnicom de eerste partij die Google's Imagen en PaLM 2 gebruikt.

Omnicom werkt niet alleen met Google samen aan AI-toepassingen. Eerder deze week presenteerde het reclamebureau een chatbot die gebruikers helpt met campagnes plannen, activeren, optimaliseren en meten. Die tool - Omni Assist - is ontwikkeld in samenwerking met Microsoft en is ook verwerkt in de Omni-omgeving van Omnicom.

Google zet in op AI voor advertenties

Ook Google's commerciële AI-toepassingen reiken verder dan een samenwerking met Omnicom. Zo presenteerde de techreus onlangs een AI-innovatie die adverteerders tijd bespaart en de kwaliteit verhoogt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in