Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Leadgeneration is dood. Leve Account Based Marketing!’

Pierre Vanderfeesten stelt in zijn nieuwe boek ‘Verblind door leads’ dat leadgeneratie in de meeste gevallen niet meer logisch is.
Verblind
Verblind
Verblind
Verblind

Marketing executive en vak-auteur Pierre Vanderfeesten vindt dat Nederlandse (en Belgische) b-to-b-bedrijven zich nog steeds blind staren op leads, terwijl Account Based Marketing - het zich richten op individuele accounts – volgens hem de toekomst heeft.

related partner content for mobile comes here

Het verschil in een notendop: bij leadgeneration worden marketinginspanningen gericht op grote groepen of zelfs de hele markt. Account Based Marketing richt zich daarentegen tot individuele accounts. Het idee: ‘Door data te vertalen naar inzichten kunnen bedrijven hun marketing- en salesresources gericht inzetten op klanten die er echt toe doen. Om ze vervolgens op een persoonlijke manier over de streep te trekken.’

Niet meer logisch

In zijn boek ‘Verblind door leads’ dat binnenkort verschijnt, vraagt Vanderfeesten zich af waarom 95 procent van de Nederlandse en Belgische b-to-b-bedrijven zich nog steeds blindstaren op leadgeneration, terwijl grote Amerikaanse bedrijven zoals Salesforce en Hubspot Account Based Marketing al langer toepassen. Vanderfeesten wil in zijn boek laten zien waarom leadgeneratie in de meeste gevallen niet meer logisch is en op welke manieren je slimmer koopsignalen kunt herkennen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in