Deze finalisten komen uit een longlist genomineerden, die al eerder bekend werd gemaakt. Tijdens het Marketing Excellence Event op 28 november worden de uiteindelijke winnaars bekend gemaakt.
De award voor Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar, opererend in de Benelux.
De finalisten in deze categorie zijn:
· Philips
· Rabobank
· SuitSupply
De overige drie awards zijn voor beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept, en zijn gekoppeld aan de thema's van de Nima Marketing Agenda.
De finalisten in de verschillende categorieën zijn:
Innovatie
· DSM
· Marqt
· SENZ Umbrellas
Connected Customer
· GeenStijl
· Hi
· TomTom
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
· Greenwheels
· TNT
· Tony Chocolonely
Om in aanmerking te komen voor een Marketing Excellence Award moet de organisatie uitblinken in markt- en klantgerichtheid, succes en continuïteit, en vernieuwend en onderscheidend vermogen.
Uiteindelijk leiden al deze criteria tot een 'inspirerende bijdrage aan het vakgebied'. Daarnaast dienen de impulsprijzen ook te voldoen aan de Excellence factoren van een categorie.
Naast juryvoorzitter Herwin van den Berg (Heineken) en vicevoorzitter René Repko (HEMA) bestaat de jury uit Andy Mosmans RM (ARA Groep), dr. Roland van der Vorst RM (THEY), Karin Hille (Rabobank), Stephan van Kruisselberge (TomTom), Ruud van Munster (Shell), Coen Olde Olthof (Getronics PinkRoccade), Roel Welsing (Triodos Bank), Joris van Zijl (Apple), prof.dr. Cor Molenaar (Erasmus Universiteit), prof.dr. Marius Meeus (Universiteit van Tilburg), prof.dr ir. Kitty Koelemeijer (Nyenrode Business University), prof.dr. Erik Jan Hultink (TU Delft), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing) en Luuk Ros (MarketingTribune).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!