Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo: door de bollen de aanbieding niet meer zien!

Het kan niemand ontgaan zijn, de kabelaar is gek op bollen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral om duidelijk te maken dat ze goedkoop zijn. Daar is niets mis mee.

related partner content for mobile comes here

Maar de bollen werken verwarrend als je verschillende aanbiedingen op je doelgroep loslaat. Deze Ziggo-bollen bereikten me op één en dezelfde dag.

M&;n ochtend begon met de eerste bol in de papieren krant.  Leek me een prima aanbod. Zes maanden voor € 34,95 met gratis installatie. Advertentie uitgescheurd om over na te denken.
Maar toen kwam dit in de klepperende brievenbus.

Vijf maanden zonder gratis montage voor 30 euro.

En...

Zes maanden zonder gratis montage voor 29,95 euro!

Ik ben het spoor door al die Ziggo-bollen volkomen bijster!

Laten we eens kijken tot wie Ziggo zich richt.

1) De advertentie staat in de Volkskrant. Verder geen doelgroepaanduiding. Dus voor iedereen die de krant leest.
2) Het 30-eurobolbericht is gericht aan een stichting waar ik toevallig van in het bestuur zit.
3) De 29,95 euro is gericht aan een privépersoon.

Kunt u het nog volgen?

Ik heb me suf lopen piekeren hoe dit nu kan gebeuren.

Ik kan er maar één verklaring voor bedenken: de afdeling communicatie heeft een campagnebeeld laten ontwikkelen waar vervolgens iedereen zich aan moet houden. En de direct marketeers hebben geen ontdubbeling gedaan. Maar het belangrijkste ontbrak: de regie.

Pijnlijk.

Gouden stelregel in marketing: voorkom verwarring over het aanbod. Elke direct marketeer weet dat verwarring leidt tot ongeloof en niet tot respons.

Hoe onzekerder mensen zijn, hoe minder snel ze gaan reageren.

Waarom zou ik nu reageren? Nog even wachten en er komt waarschijnlijk volgende week nog een Ziggo-bol die onder de 20 euro duikt.

Ik snap geen bal van deze bollenactie.

VERVOLG

Dit zat vandaag 30 juli 2015 bij de post:

Een reminder met een grote aanslag op m&;n geheugen.

Dus snel aan de andere kant gekeken;

Tsja, dan snap je het dus echt niet. Een Stichting heeft geen directie. Gaat dus direct in de prullenbak

Fouten zijn er om van te leren. De toekomst zal leren wat Ziggo van deze ballen-actie heeft geleerd!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in