Nike en Apple schikken rond misleidende reclame Fuelband
Een groep consumenten had Nike en Apple aanklaagd omdat men vond dat de manier waarop de fitnessarmband stappen en calorieën telt…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Nike en Apple hebben nu een schikking bereikt in de rechtszaak die de consumenten hadden aangespannen. Nike betaalt 2,4 miljoen dollar aan consumenten die daar aanspraak op maken. Apple hoeft niets te betalen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Nike en Apple zouden volgens de consumenten geweten hebben van de onnauwkeurigheid van de Fuelband, maar pasten hun reclame niet aan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKlanten die tussen 19 januari 2012 en 17 juni 2015 een Fuelband hebben gekocht kunnen aanspraak maken op de vergoeding. Dat is de volledige periode dat de Fuelband beschikbaar is.
Apple verkoopt de Nike Fuelband sinds maart niet meer, en richt zich op zijn eigen Apple Watch met fitnessfuncties.
Bron: nu.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid