Overslaan en naar de inhoud gaan

De folder blijft als heroïne voor menig retailer

Waarom de huis-aan-huisfolder nog jaren mee kan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week, in verband met de vakantie, geen jurering van de beste en slechtste folder van de week, maar vanuit Toscane een gedachte over de toekomst van de folder.

related partner content for mobile comes here

De folder gaat so far so good zou je zeggen. Het van laat zien dat de folderlezer een dwarsdoorsnede representeert van shoppend Nederland.

Dat maakt de folder tot heroïne voor mening retailer. Komt de folder uit dan stromen de winkels vol. Winkelomzetten die soms wel voor 50 procent direct voortvloeien uit de folder(aanbiedingen). 

Maar er verandert ook veel. Aanbiedingen sec kunnen heel snel gespot worden. En en jagen dat met nog verder aan. De jongeren met hun aan de hand vastgegroeide mobieltjes, kijken immers geen folders meer, als ze sowieso al op zoek zijn naar aanbiedingen.

Wat is de houdbaarheidsdatum van de huis-aan-huisfolder in de huidige vorm? Nog zeker 5 tot 7 jaar zeggen experts.

Maar waarom niet langer?

Het huis-aan-huismiddel is een communicatie-uiting die gratis door de brievenbus valt. Als hij relevant wordt ingevuld en er aantrekkelijk en verzorgd uitziet, dan is het toch ook leuk om te bekijken?

Marks & Spencer gebruikte de huis-aan-huisfolder laatst als etalage van de winkel. Als een &;voorproefje&; met appetite. Geen aanbiedingen. Wel een kennismakingskorting. 

Even de M&S-winkel bij je thuis met de verleiding om the real thing uit te proberen.

Wie weet is dat een eerste geluid dat navolging gaat krijgen.

Misschien dat meer retailers laten zien wat er nieuw is in hun winkel, wat eraan zit te komen, verdieping te geven aan wat belangrijk is. En de aanbiedingen zetten ze online.

Ook fijn dat deze aanbiedingen dan ook heel actueel en scherp kunnen zijn; de fysieke folder is natuurlijk traag als het gaat om de scherpste aanbiedingen.

Het kan dus best leuk worden. Voor moderetailers met hun nieuwe collectie, ANWB en Intratuin met wat het seizoen brengt en verlangt. Foodretailers met wat je erbij eet en drinkt...

En als dat er dan allemaal lekker uitziet ga ik online kijken of het qua prijs ook verleidelijk is.

De folder kan qua karakter en invulling veranderen maar houdbaar lijkt hij zeker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in