Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (4)

Vijf vragen aan Inge Ligthart van Dawn in het vierde van vijf korte interviews.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inge Ligthart is managing director van Dawn en - met haar bureau - winnares van een Gouden Effie voor Triodos Bank.

related partner content for mobile comes here

Wat heeft heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?

&;Heel veel. De Gouden Effie die we hebben gewonnen voor Triodos is het beste bewijs dat je campagne echt heeft gewerkt. Voor het merk, maar ook commercieel. Als bureau hebben we hiermee kunnen bewijzen dat "soft sell" wel degelijk leidt tot "hard results".&;

Wat was de kracht van de case?

&;Afgezien van een hele goede onderbouwing, waar behoorlijk wat tijd in gaat zitten overigens, een uniek verhaal.&;

Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?

&;Besteed veel tijd aan het goed opschrijven van je verhaal; storytelling is heel belangrijk. En zorg dat je verhaal superconsistent is.  Ik adviseer altijd om een case te starten met de eindvraag: waarom verdient deze case een Effie? Dat is je elevator-pitch waar je je hele verhaal op baseert. De beste manier ook om zelf kritisch te kunnen beoordelen of je een kans maakt. Wij presenteren die pitch altijd aan elkaar, binnen het bureau. En dan moet je echt kritisch zijn.&;

En wat moeten inzenders absoluut niet doen?

&;Jokken. Of spelfouten maken. Of zeggen hoe zwaar je het hebt gehad in de markt. Juryleden zijn echt niet gek.&;

Welke Effie case vind je het sterkst tot op heden?

&;De Albert Heijn Grand Effie. Omdat we daar als vak zo trots op mogen zijn. De absolute top case so far en het beste bewijs dat creativiteit zich alijd uitbetaalt in commercieel succes.&;

 was het eerste,  het tweede en het derde in deze serie van vijf korte interviews.

Tot kunnen adverteerders en bureaus hun cases inzenden om mee te dingen naar de EffieAwards 2015 van BVA en Vea.

De EffieAwards worden dit jaar op 13 oktober uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, Vea en BVA gezamenlijk georganiseerde in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in