Overslaan en naar de inhoud gaan

'Unilever-marketeers hebben weinig met duurzaamheid’

Dat zegt Karen Hamilton, de global vice president voor sustainable business bij Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers binnen Unilever krijgen het niet voor elkaar krijgen om duurzaam te denken en werken, zei Karen Hamilton, de global vice president voor sustainable business bij Unilever gisteren op het Havas/Channel 4 Meaningful Brands event in Londen. Ze is verbaasd dat het marketingteam niet in staat in de duurzaamheidsstrategie te begrijpen en uit te dragen.

related partner content for mobile comes here

Dit terwijl de onderneming in 2010 met het ambitieuze tienjarenplan Sustainability Living Plan van start ging.

Hamilton: ‘We houden ieder jaar een medewerkersonderzoek waarin we vragen stellen als: vind je dat je in staat ben duurzaamheid door te voeren in je dagelijkse werk?

‘Het blijkt dat marketeers hierin zo&;n twintig punten achterlopen op medewerkers van andere afdelingen.’

Niet in staat

De Unilever-marketeers geven aan vaker niet dan wel in staat zijn duurzaamheid door te voeren in hun dagelijkse praktijk.

‘Ze vragen: “Zijn consumenten hierin geïnteresseerd? Is het relevant voor mijn consumenten?".

‘Degenen die aangeven dat het wel relevant is, zeggen dat dit niet het soort marketing is dat ze gewend zijn.

‘Ze moeten anders gaan denken en dat kan best intimiderend zijn’, aldus Unilevers global vice president voor sustainable business.

Bron:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in