Overslaan en naar de inhoud gaan

WK 2014: in avonduren 21% meer grp’s voor de Ster

De Ster heeft in de weken van het afgelopen WK voetbal 5% meer grp’s uitgeleverd dan tijdens het WK van 2010. In de avonduren was het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rondom het WK informeert Adformatie op basis van gegevens van GroupM wekelijks over de stand van zaken met betrekking tot het adverteerdersgedrag. Dit is de laatste update.

In totaal zijn er tijdens het WK op TV 5% meer grp’s ingedeeld dan in 2010. Het grp-aandeel van Ster lag na de groepsfase lager dan in 2010, maar is uiteindelijk nagenoeg even hoog gebleken als toen. In 2010 werden er ook overdag wedstrijden gespeeld, terwijl de teams bij het WK in Brazilië tussen 18.00 en 24.00 (CET) voetbalden. Het aandeel van RTL ligt met 32% ongeveer 1% hoger dan 2010 en dat van SBS komt met 20% juist 3% lager uit dan tijdens het WK 2010.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in