Overslaan en naar de inhoud gaan

Wil de consument rondleidingen via de KLM boeken?

De Top of Flop van deze maand gaat over GetYourGuide en KLM.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Shelly van Winden*

related partner content for mobile comes here

Waar de vakantie voor de één al maanden van te voren start met het minutieus uitstippelen van de reis, propt de ander op het laatste moment wat spullen in een tas en springt in het vliegtuig. Eén ding hebben ze gemeen, niemand wil in lange rijen staan of te veel betalen voor een attractie. KLM heeft daar nu een oplossing voor. Ze bieden klanten wereldwijd rondleidingen en activiteiten van GetYourGuide. Direct via de KLM-kanalen meer dan 30.000 rondleidingen en activiteiten boeken op ruim 2.500 bestemmingen wereldwijd, met de laagste prijsgarantie. 

Slimme zet

GetYourGuide bestaat al tijdje maar heeft nog geen grote naam opgebouwd in Nederland. De combinatie met KLM lijkt dan ook een slimme zet. De bekendheid wordt er in ieder geval mee vergroot. Het betrouwbare imago van KLM speelt daarbij een rol. En het feit de dienst een doelgroep aanspreekt die het wel prettig vindt dat er zaken voor hen geregeld worden, helpt ook.


Het gemak is dan ook hét grote pluspunt van deze samenwerking. Ruim een kwart van de vliegtuigreizigers ziet zichzelf hier wel gebruik van maken, vaak vanwege het gemak. Ook de belofte van het omzeilen van lange rijen wordt geloofd en is een duidelijke pre. Vooral onder reizigers die toch al met KLM reizen is de gebruiksintentie positief (31 procent).

Maar toch…

Niet iedere reiziger heeft behoefte aan de service. Een deel van de reizigers gaat met het vliegtuig voor zaken of voor familiebezoek en heeft weinig interesse in het gebruik van GetYourGuide. Voor de ware avonturiers is het van te voren vast leggen juist een minpunt. Zij willen dit lekker zelf regelen. De dienst is ook niet direct uniek. Zelfs zonder KLM kun je tenslotte ook bij GetYourGuide boeken. Prijs en flexibiliteit zijn nog zaken waar twijfel over bestaat. 

De extra service die KLM met GetYourGuide klanten biedt wordt vooral door de huidige klanten gewaardeerd. Belangrijk is dat KLM en GetYourGuide focussen op het type klant, de gemaksreiziger, dat open staat voor deze service. De voordelen voor andere type reizigers komen onvoldoende naar voren. Als KLM deze beter weet te communiceren, boekt de zakenreiziger straks wellicht ook een huurauto. Of wil de avontuurlijk wereldreizigers toch best vooruit boeken als dat flexibel valt aan te passen. 

*Shelly van Winden is research consultant bij SAMR (SmartAgent MarketResponse)

Over het onderzoek: voor deze concepttest zijn in oktober 2017 168 Nederlanders die wel eens met het vliegtuig reizen online ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in