We're changing the real world shopping experience!


De app, Shopkick genaamd, traceert je locatie en op basis daarvan spoort hij je tot bepaald gedrag aan. Bijvoorbeeld om een bepaalde winkel in te lopen of om richting de kassa te lopen. En bijvoorbeeld ook om een bepaald product te testen door het op te pakken en bekijken. Hier kun je als app-gebruiker punten mee scoren die je kunt omwisselen voor bijvoorbeeld kortingen of tegoedbonnen.
Shopkick heeft veel weg van Foursquare. Daarmee leg je ook je locatie vast. Met Shopkick is er echter nog een bijkomend voordeel voor winkeliers. Zij hebben met de nieuwe app niet alleen informatie over wie er bij de winkel in de buurt is, maar ook wat hij in de winkel doet. Shopkick wordt gezien als de eerste app met een beloningssysteem om mensen naar gewenst gedrag te leiden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZou het werken? Op basis van de online openheid zou je verwachten dat men geen bezwaar heeft tegen het gebruik van de app, al geef je wel heel veel van je privacy prijs. Aan de andere kant, voor veel mensen is het zonneklaar dat Shopkick hoofdzakelijk wordt gebruikt om mensen tot kopen aan te sporen. Maar pas bij een goede waarde van de te verdienen punten zou de app door een groter publiek omarmd worden. En niet alleen door shoppende tienermeisjes die zowel genoeg tijd hebben om te winkelen als een gebrek aan koopkracht hebben.
Welke Nederlandse winkelketen zal hier als eerste gebruik van maken? De Bijenkorf is een goede gegadigde...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid