Overslaan en naar de inhoud gaan

Vlogs in de mediamix: kat in de zak

Wil je je merk in de schijnwerpers zetten? Zet je geld niet in op vloggers. Dikke kans dat je van een koude kermis thuiskomt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aantal vloggers, video bloggers, groeit als kool. De Britse Zoella (Zoe Snugg, 24 jaar) heeft zo’n 7,2 miljoen followers alleen al op YouTube en is opgenomen in de lijst most influential people. In Nederland zijn er inmiddels ook een aantal met status ‘BNer‘.

Overschatte advertising power
Onderzoek (gwi, 42.000 internetgebruikers 16-64 jr, 32 landen) toont dat vlogs een geringe kracht hebben als het gaat om succesvol adverteren. Als bron voor inspiratie, het ontdekken van nieuwe producten, merken en diensten zijn vlogs met een score van 7% zelfs de hekkesluiter.


Oogkleppen
Ondertussen vechten marketeers met elkaar om toch alsjeblieft met vlogger xyz in zee te mogen gaan. Voor een product placement kan zo 5K euro worden gevraagd, of het maandbedrag van een banner ad. Zet het zoden aan de dijk? Dat kun je in twijfel trekken.

related partner content for mobile comes here


Waar halen liefhebbers van vlogs hun info vandaan
Vloggen is voor fun, videovlogging heeft zich in dit onderzoek niet bewezen als het aangewezen open advertentieplatform. Integendeel. Voor informatie zoekt de consument houvast bij trusted special interest navigators. Daarvoor zoeken ze primair hun heil op sites van print authorities, real life aanbevelingen, search engines en merksites.

Don’t believe the hype
Mocht iemand op het idee komen vloggers in te zetten denk dan nog eens terug aan deze blog, denk in elk geval goed na over de functie en noodzaak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in