Overslaan en naar de inhoud gaan

"Nieuwe functie? Opleiding volgen!"

De carrière van Rob Verstegen bij Volvo Cars Nederland begint in 2010 met een functie in de sales. Later maakt hij de overstap naar het…
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interview met Rob Verstegen, manager CRM & Social Media bij Volvo Cars Nederland:
“Ik wilde aantonen dat het gebruiken van social media geen hype meer is, maar dat het kanalen zijn die kunnen bijdragen aan het behalen van ondernemingsdoelstellingen.”

Goede referenties
“Enkele collega’s hadden bij dit instituut al een opleiding gevolgd. Naar volle tevredenheid. Ook mensen werkzaam bij onze CRM-partner gaven goede referenties over de opleiding. Ik heb nog wel naar alternatieve cursussen gekeken, maar deze opleiding sloot het beste aan bij mijn vraag. Inhoudelijk en getoetst aan de praktijk. De docenten staan actief in het werkveld en kunnen hun betoog met praktische voorbeelden onderbouwen. Dit vergroot de herkenbaarheid van de modellen en methoden die worden besproken.”

Andere invalshoeken vanuit andere branches
“Als je eenmaal actief bent binnen een bepaalde branche, spreek je vooral collega’s uit diezelfde sector. Tijdens de opleiding heb ik ook van gedachten kunnen wisselen met vakgenoten uit andere branches. Met name tijdens de groepsopdracht is het interessant geluiden uit andere invalshoeken te horen. Dit brede perspectief is een duidelijke verrijking van je kennis. Ook omdat de groepen overzichtelijk zijn. De balans tussen grootte en diversiteit zorgt voor een goede dynamiek en heldere kennisdeling.”

Klantwaarde binnen de automobielbranche
“Een belangrijk aspect van CRM is de klantwaarde. De berekening van deze waarde is complex in de sector automotive. Enerzijds heb je de bestuurder en anderzijds de leasemaatschappij. De bepaling van de klantwaarde wordt dan een proces met meerdere dimensies. Dat hele traject hebben wij zorgvuldig doorlopen en dat werpt nu zijn vruchten af. De link naar klanttevredenheid kan inmiddels worden gelegd.”

Draagvlak binnen de organisatie voor Social Media
“Het volgen van de opleiding heb ik niet als arbeidsintensief ervaren. De duidelijke agenda en ruimte die ik heb gekregen, maakten dit mogelijk. Het is mij zelfs zo goed bevallen dat ik een jaar later ook de post-HBO-opleiding Social Media heb gevolgd. Aan mijn takenpakket was dit vakgebied inmiddels toegevoegd. Ik wilde aantonen dat het gebruiken van social media geen hype meer is, maar dat het kanalen zijn die kunnen bijdragen aan het behalen van ondernemingsdoelstellingen. De kennis en acceptatie was op dat moment nog gering binnen onze onderneming. En dan is het lastig draagvlak te vinden voor de inzet van social media. Laat staan budget vrij te krijgen. Maar met een zorgvuldig geformuleerd plan, dat ik heb opgesteld tijdens de opleiding, ben ik in staat geweest de weg te wijzen naar verkoopsuccessen via de inzet van social media. Social media zijn een volwaardig instrument geworden bij de introductie en promotie van nieuwe modellen.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in