Overslaan en naar de inhoud gaan

VGZ koppelt het merk aan ‘zinnige zorg’

Intern was de verzekeraar al jaren met zinnige zorg bezig, nu mag ook de buitenwereld het weten
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zorgverzekeraar VGZ presenteert zich vanaf dit overstapseizoen als verzekeraar voor zinnige zorg. Het begon met een teaser-campagne (outdoor en online), gevolgd door een online campagne en tv- en radiocommercials. De campagne is ontwikkeld door bureau Dear.

related partner content for mobile comes here

‘Wat we bij VGZ doen is eigenlijk omdenken in de zorg’, vertelt communicatieadviseur Gita Oorburg. ‘We ondersteunen zorgaanbieders en helpen ze hun zorg beter, passender en goedkoper te maken. Het gaat erom dat de patiënt beter wordt geholpen.’

Award en beloning


De zorgverzekeraar faciliteert al jaren initiatieven om te innoveren in de zorg met bijvoorbeeld de Zinnige Zorg Award. En vanaf volgend jaar wil de verzekeraar zorgaanbieders die mee ontwikkelen en goede voorbeelden willen overnemen, belonen bij de zorginkoop.

Zinnige Zorg Award. En vanaf volgend jaar wil de verzekeraar zorgaanbieders die mee ontwikkelen en goede voorbeelden willen overnemen, belonen bij de zorginkoop.

. En vanaf volgend jaar wil de verzekeraar zorgaanbieders die mee ontwikkelen en goede voorbeelden willen overnemen, belonen bij de zorginkoop.

Een voorbeeld van ‘zinnige zorg’ is een online tool waardoor kinderen met astma minder vaak naar het ziekenhuis hoeven. Het kan ook gaan om een slimmere werkwijze waardoor patiënten minder lang in spanning zitten na een borstonderzoek.

Niet op de voorgrond


Robin Zuiderveld (Dear) vertaalde dit naar de nieuwe pay-off ‘Met hart voor zinnige zorg’. In de nieuwe campagne staan echte klantcases centraal: nieuwe oplossingen die zorg nog zinniger maken. De verzekeraar wil niet zichzelf op de voorgrond zetten, maar benadrukt de rol als facilitator van de initiatieven vanuit de zorg.

Robin Zuiderveld (Dear) vertaalde dit naar de nieuwe pay-off ‘Met hart voor zinnige zorg’. In de nieuwe campagne staan echte klantcases centraal: nieuwe oplossingen die zorg nog zinniger maken. De verzekeraar wil niet zichzelf op de voorgrond zetten, maar benadrukt de rol als facilitator van de initiatieven vanuit de zorg.

In de video’s zie je een situatie in splitscreen: aan de ene kant hoe iets voorheen ging, aan de andere kant hoe het beter kan. Zuiderveld: ‘We benadrukken zowel feiten als emotie.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Verantwoordelijk bij VGZ: Gita Oorburg, Nanda de Vries, Petra Driessen, Baukje ter Huurne, Frank Elion

Bureau: Dear Amsterdam

Strategie: Willem Nas

Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld, Stan van Zon

Account: Natasja van de Salentein

Productie: Saskia de Lint

Regie: Berend Boorsma (The Boardroom)

Geluid en muziek: Melcher Meirmans, Nando Eweg (REC Sound)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in