Van CEO naar SHEO
‘We gaan Nederland wakker schudden door een statement te maken. Door een unieke combinatie van een dramaserie, traditionele advertenties en commercials en gedurfde stunts moet het ons lukken om de samenleving er van bewust te maken dat er meer vrouwen aan top nodig zijn,’ aldus Shula Rijxman van IDTV.
De makers hopen dat de term SHEO zo ingeburgerd raakt dat hij eerder in de Van Dale terecht komt dan het woord CEO. De campagne trapt af met een guerilla-achtige aanpak, met de bedoeling dat mensen over de boodschap gaan nadenken en erover praten. ’s Nachts worden bordjes geplaatst bij ‘echte mannenbedrijven’ met daarop de letters ‘Gereserveerd SHEO’. Ook willen FHV en IDTV in samenwerking met een luchthaven de eerste SHEO Business Class Lounge te openen.
Na de aftrap worden advertenties en tv-commercials ingezet. De dramaserie draait om drie vrouwen die voor dezelfde keuzes staan als waar de Nederlandse vrouwen mee worstelen. Ze besluiten hun ambitite te volgen en beginnen een adviesbureau dat zich inzet om meer vrouwen aan de top te krijgen. De drie hoofdrolspelers komen tot leven op het web. Ze hebben een profiel op LinkedIn, staan op Hyves met een eigen pagina en zijn actief op andere social network sites als Xing en Faceboek. Via al deze kanalen kan men in contact komen met de vrouwen. Achter de schermen zit een redactie klaar om uit naam van de vrouwen te reageren. De ontwikkeling van deze campagnestrategie maakt deel uit van het Charter Talent naar Top, dat op 28 mei is gelanceerd door TopBrainstorm. Wanneer de campagne gelanceerd wordt, is nog niet bekend, eerst moeten sponsors gevonden worden. TopBrainstorm is in mei 2007 opgericht om de overheid, het bedrijfsleven en vrouwen zelf te stimuleren op structurele basis meer vrouwelijk talent aan de top te krijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid