Overslaan en naar de inhoud gaan

Van CEO naar SHEO

FHV BBDO en IDTV hebben een campagne gemaakt die negatieve vooroordelen over werkende vrouwen moet doorbreken en meer vrouwen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We gaan Nederland wakker schudden door een statement te maken. Door een unieke combinatie van een dramaserie, traditionele advertenties en commercials en gedurfde stunts moet het ons lukken om de samenleving er van bewust te maken dat er meer vrouwen aan top nodig zijn,’ aldus Shula Rijxman van IDTV.

related partner content for mobile comes here

De makers hopen dat de term SHEO zo ingeburgerd raakt dat hij eerder in de Van Dale terecht komt dan het woord CEO. De campagne trapt af met een guerilla-achtige aanpak, met de bedoeling dat mensen over de boodschap gaan nadenken en erover praten. ’s Nachts worden bordjes geplaatst bij ‘echte mannenbedrijven’ met daarop de letters ‘Gereserveerd SHEO’. Ook willen FHV en IDTV in samenwerking met een luchthaven de eerste SHEO Business Class Lounge te openen.
Na de aftrap worden advertenties en tv-commercials ingezet. De dramaserie draait om drie vrouwen die voor dezelfde keuzes staan als waar de Nederlandse vrouwen mee worstelen. Ze besluiten hun ambitite te volgen en beginnen een adviesbureau dat zich inzet om meer vrouwen aan de top te krijgen. De drie hoofdrolspelers komen tot leven op het web. Ze hebben een profiel op LinkedIn, staan op Hyves met een eigen pagina en zijn actief op andere social network sites als Xing en Faceboek. Via al deze kanalen kan men in contact komen met de vrouwen. Achter de schermen zit een redactie klaar om uit naam van de vrouwen te reageren. De ontwikkeling van deze campagnestrategie maakt deel uit van het Charter Talent naar Top, dat op 28 mei is gelanceerd door TopBrainstorm. Wanneer de campagne gelanceerd wordt, is nog niet bekend, eerst moeten sponsors gevonden worden. TopBrainstorm is in mei 2007 opgericht om de overheid, het bedrijfsleven en vrouwen zelf te stimuleren op structurele basis meer vrouwelijk talent aan de top te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in