Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument staat open voor duurzame oplossingen

Ruim de helft (58%) van de Nederlanders vindt dat het bedrijfsleven nog te weinig met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure&Profit, naar duurzaamheid en energiebesparing. Slechts een kwart (26%) van de ondervraagden is tevreden over de wijze waarop het bedrijfsleven met oplossingen inhaakt op het thema duurzaamheid.

related partner content for mobile comes here

Ondernemingen die serieus business willen maken van duurzaamheid, moeten afstappen van algemene en vrijblijvende op 'bewustwording' gerichte communicatie, zegt Pieter van Os van . Met name hoger opgeleide consumenten zijn zich inmiddels bewust van de problematiek en staan open om te investeren in duurzame en energiebesparende oplossingen. Maar dit vraagt om meer concrete proposities van bedrijven die onderbouwd worden met informatie die onomstreden duidelijk maakt dat deze daadwerkelijk duurzaam zijn.

Uit het onderzoek komt volgens Caspar Overgaauw, accountmanager van duidelijk het beeld naar voren dat consumenten op zoek zijn naar informatie over mogelijke stappen op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing. Bovendien zijn ze ook nog bereid daar wat mee te doen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het hoge percentage consumenten dat aangeeft minder warm te wassen naar aanleiding van de campagne van Ariel en RTL (38%). Dit sluit volgens Overgaauw aan op eerder verricht onderzoek voor BCC.

Uit dit onderzoek bleek ook dat consumenten behoefte hebben aan meer informatie en advies over concrete manieren om energie te besparen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in