Unilever: mobile marketingdeal Brandtone


Unilever hoopt door deze deal zijn merken sterker in te kunnen zetten op mobiele communicatie met klanten. Vooral in opkomende markten, waar mobiele communicatie een belangrijk middel is om hen te bereiken.
Schaalgrootte is hierbij een belangrijke voorwaarde.
De hieruit verkregen (big) data moet vervolgens bijdragen aan de bouw van 1-op-1 relaties met consumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn ruil ondersteunt Unilever de uitbreiding van Brandtone in 4 nieuwe markten: India, China, Indonesie maar ook de VS. Unilever breidt de samenwerking met Brandtone daarnaast uit in Zuid-Afrika, Brazilie, Nigeria, Rusland en Turkije.
Keith Weed, CMO Unilever: ‘Meer dan helft van onze omzet komt uit opkomende markten. Mobile maakt het mogelijk direct in verbinding te staan met bijna iedere consument in die landen, dus is absoluut kritiek voor de groei van onze merken.’
Hij vervolgt: 'Mensen willen persoonlijke informatie met ons delen, in ruil voor relevante advertising en aanbiedingen. Dus de kans is er, zolang we het juist aanpakken. We zullen mensen met respect moeten benaderen, zodat ze ons vertrouwen en de dialoog op gang blijft. Brandtone helpt ons hierbij. Door relaties op te bouwen met onze consumenten en waarde toe te voegen, om zowel aankopen als merkloyaliteit te verhogen.’
Unilever werkte al samen met Brandtone voor een campagne met OMO in Zuid-Afrika, wat een respons van 30 procent opleverde, aldus Unilever. De fabrikant is ook 1 van de belangrijkste investeerders in Brandtone, sinds de oprichting van het mobilemarketingbureau in 2010.
Brandtone's businessmodel is gebaseerd op waarderuil: waarde voor de consument in ruil voor waarde voor het merk. Denk aan het bieden van verschillende incentives (gratis beltegoed of andere beloningen in ruil voor persoonlijke informatie). Met deze informatie worden databases gevuld, waarmee merken campagnes kunnen starten, maar vooral 1-op-1 communicatie kunnen voeren met consumenten.
Meer over mobile marketing op ons zusterblog Mobilemarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid