Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: mobile marketingdeal Brandtone

Unilever heeft een wereldwijde overeenkomst gesloten met Brandtone, een bedrijf op het gebied van mobiele marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever hoopt door deze deal zijn merken sterker in te kunnen zetten op mobiele communicatie met klanten. Vooral in opkomende markten, waar mobiele communicatie een belangrijk middel is om hen te bereiken.
Schaalgrootte is hierbij een belangrijke voorwaarde.

related partner content for mobile comes here

De hieruit verkregen (big) data moet vervolgens bijdragen aan de bouw van 1-op-1 relaties met consumenten.

In ruil ondersteunt Unilever de uitbreiding van Brandtone in 4 nieuwe markten: India, China, Indonesie maar ook de VS. Unilever breidt de samenwerking met Brandtone daarnaast uit in Zuid-Afrika, Brazilie, Nigeria, Rusland en Turkije.

Keith Weed, CMO Unilever: ‘Meer dan helft van onze omzet komt uit opkomende markten. Mobile maakt het mogelijk direct in verbinding te staan met bijna iedere consument in die landen, dus is absoluut kritiek voor de groei van onze merken.’

Hij vervolgt: 'Mensen willen persoonlijke informatie met ons delen, in ruil voor relevante advertising en aanbiedingen. Dus de kans is er, zolang we het juist aanpakken. We zullen mensen met respect moeten benaderen, zodat ze ons vertrouwen en de dialoog op gang blijft. Brandtone helpt ons hierbij. Door relaties op te bouwen met onze consumenten en waarde toe te voegen, om zowel aankopen als merkloyaliteit te verhogen.’

Unilever werkte al samen met Brandtone voor een campagne met OMO in Zuid-Afrika, wat een respons van 30 procent opleverde, aldus Unilever. De fabrikant is ook 1 van de belangrijkste investeerders in Brandtone, sinds de oprichting van het mobilemarketingbureau in 2010.

Brandtone's businessmodel is gebaseerd op waarderuil: waarde voor de consument in ruil voor waarde voor het merk. Denk aan het bieden van verschillende incentives (gratis beltegoed of andere beloningen in ruil voor persoonlijke informatie). Met deze informatie worden databases gevuld, waarmee merken campagnes kunnen starten, maar vooral 1-op-1 communicatie kunnen voeren met consumenten.

Meer over mobile marketing op ons zusterblog

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in