Trouw lanceert adverteerderssite
Trouw komt vandaag met een nieuwe site, cultureelcreatieven.nl , die bedoeld is voor mediabureaus en adverteerders. Volgens de krant gaat het hier om ‘de nieuwste doelgroep van Nederland’.
Op de " TARGET="_BLANK">site worden drie cultureel creatieven geportretteerd; Roos, Ted en Anke.
Uit onderzoek van Marketresponse blijkt dat cultureel creatieven een doelgroep vormen die een kwart van de Nederlandse bevolking van boven de 18 jaar vertegenwoordigt. Het belangrijkste kenmerk van deze groep is dat ze leven naar hun waarden. Het zijn mensen die bereid zijn een extra stap te zetten (ook financieel) als daarmee een betere wereld dichterbij komt.
De term cultureel creatieven is afkomstig uit de Verenigde Staten. Daar heten ze cultural creatives. ‘Het is niet eenvoudig om cultureel creatieven te bereiken. Ze zijn onvoorspelbaar in hun mediagebruik.’, aldus Trouw, dat claimt dat deze ‘nieuwe doelgroep’ wel via het dagblad te bereiken is.
Trouw heeft de site ontwikkeld samen met zijn reclamebureau bakker | linssen id.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid