Twijfel over mvo Coca-Cola


De studie, van de hand van de Vlerick Leuven Ghent Management School in België, keek naar de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de frisdrankgigant in de 15 grootste Europese markten. In de studie wordt de rol van het merk bekeken als het gaat om sociale kwesties en milieuzaken.
Ruim tweederde van de respondenten vraagt zich af of Coca-Cola wel een positieve bijdrage levert aan de maatschappij. Meer dan driekwart van de ondervraagden zeiden ook dat ze bereid waren om meer te betalen voor ‘schonere’ artikelen. Ook vindt 86 procent dat bedrijven zich meer moeten uitspreken over hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoekers concluderen ook dat een bedrijf zich actief moet inzetten in sociale- en milieukwesties om succesvol te blijven. Dat geldt ook voor Coca-Cola.
Bron: Brandrepublic.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid