Overslaan en naar de inhoud gaan

Twijfel over mvo Coca-Cola

Coca-Cola’s positionering als een maatschappelijk verantwoordelijk wereldwijd merk wordt betwijfeld in een Europese studie in 15 landen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De studie, van de hand van de Vlerick Leuven Ghent Management School in België, keek naar de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de frisdrankgigant in de 15 grootste Europese markten. In de studie wordt de rol van het merk bekeken als het gaat om sociale kwesties en milieuzaken.

related partner content for mobile comes here

Ruim tweederde van de respondenten vraagt zich af of Coca-Cola wel een positieve bijdrage levert aan de maatschappij. Meer dan driekwart van de ondervraagden zeiden ook dat ze bereid waren om meer te betalen voor ‘schonere’ artikelen. Ook vindt 86 procent dat bedrijven zich meer moeten uitspreken over hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De onderzoekers concluderen ook dat een bedrijf zich actief moet inzetten in sociale- en milieukwesties om succesvol te blijven. Dat geldt ook voor Coca-Cola.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in