Campagne tegen ‘vermorsing’ vmbo leerlingen


Ook begint in samenwerking met het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een bustoer langs 14 vmbo scholen over beroeps- en studiekeuze die tot en met 26 april duurt. De campagne en bustoer moet leerlingen, maar ook hun ouders, decanen, docenten en managers wijzen op het belang van tijdige en realistische beroeps- en studiekeuze. Nog te veel leerlingen kiezen volgens de Taskforce een beroep waarin geen werk is te vinden of volgen een opleiding waarin ze zich niet thuis voelen. Verkeerde keuzes kunnen leiden tot voortijdige schooluitval of een diploma waar de arbeidsmarkt niet naar vraagt. “Dergelijke vermorsing kunnen we niet hebben in een tijd dat bedrijven om jonge mensen zitten te springen,”? zegt minister Donner.
De communicatie campagne omvat posters met de slogan 'Iets met ... is nog geen keuze' die op vmbo-scholen worden opgehangen, radiospotjes, banners op websites die veel door jongeren worden bezocht, advertenties en artikelen in media voor ouders, scholieren, docenten, decanen en ouderraden. Tijdens de bustoer leren docenten, decanen en leden van ouderraden van vakgenoten over de succesvolle aanpak van beroeps- en studiekeuze bij zeven scholen in Rijswijk, Zoetermeer, Oss, Zwolle, Groningen, Den Bosch en Winschoten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCampagne en bustoer sluiten aan op de actieweek 'Kom in het leerbedrijf'. Tijdens deze actieweek hebben 13.000 vmbo-scholieren een kijkje bij leerbedrijven kunnen nemen om zich te oriënteren op verschillende beroepen .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid