Overslaan en naar de inhoud gaan

Tablet verliest van mobiel en desktop

Mediascience Exchange Barometer: de belangrijkste ontwikkelingen op de Nederlandse exchanges in één oogopslag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar het aanbod impressies op tablet dit jaar een stijgende lijn vertoonde, zien we de laatste maanden een daling. Deze wordt onder andere veroorzaakt door de steeds belangrijker wordende rol van mobiel. Hetzelfde beeld komt naar voren in de Shopping Index van Demandware, die al eerder signaleerde dat het smartphonegebruik zorgt voor een daling van de activiteiten op de tablet.

related partner content for mobile comes here

Mobiel de grote winnaar
Mobiel is met een aandeel van 22% de grote winnaar. Het aandeel ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is bijna verdriedubbeld (2014: 8%). Ook desktop is een concurrent van tablet. Na een dip in augustus is het aanbod op desktop weer stijgend en ook deze stijging gaat ten koste van tablet. Tablet realiseerde afgelopen maand een aandeel van 11%, slechts 3,5% meer dan in 2014.

Aandeel desktop neemt af
Ondanks dat desktop het grootste aandeel (67%) heeft, zien we dat deze in vergelijking met afgelopen jaar is afgenomen met bijna 20%. Het totaal aanbod impressies komt in oktober op 30,7 miljard. Dit is ruim 10 miljard impressies meer dan afgelopen jaar en onderstreept de opmars van programmatic in digitale marketing nog eens.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in