HBO wil meer brand awareness en doet marketingcampagne
De zender won tijdens Emmy Awards veel prijzen en dit vormt de aanleiding voor een grote ATL-campagne dit najaar.
Doelstelling van deze campagne is brand awareness waarbij de hoogwaardige kwaliteit van HBO’s (drama)series onder de aandacht wordt gebracht. Op tv lopen er commercials van 90 en 30 seconden. Aanvullend is er in de bioscoop, online en outdoor aanwezigheid.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamDaarnaast werd een nieuwe balletdrama, Flesh and Bone, op maandag 9 november gelanceerd met een guerrilla-actie. Tijdens de maandagochtendspits konden treinreizigers in Amsterdam, Breda en Delft ‘professionele pop-up balletshows’ zien.
Het startschot voor de marketingcampagne van HBO vond eind september plaats en vanaf 5 oktober opgevoerd via tv, online, bioscoop en outdoor.
Tot en met 31 december draait er een tv-commercial van zowel 90 als 30 seconden en is er veel online advertising waarbij de focus op bijzondere formaten pre-rolls en RTB ligt. Op YouTube worden trailers van HBO-series gepromoot.
HBO - De meest bekroonde series
Credits
Creatie online en print: Kick Reclame
Guerrilla-actie: Raúl & Rigel
Inkoop media: Mediaxplain
Outdoor: Y MEDIA GENERATION
Videoproductie: Cape Rock
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid