Overslaan en naar de inhoud gaan

HBO wil meer brand awareness en doet marketingcampagne

In de campagne wordt de nadruk gelegd op prijswinnende content.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zender won tijdens Emmy Awards veel prijzen en dit vormt de aanleiding voor een grote ATL-campagne dit najaar.

related partner content for mobile comes here

Doelstelling van deze campagne is brand awareness waarbij de hoogwaardige kwaliteit van HBO’s (drama)series onder de aandacht wordt gebracht. Op tv lopen er commercials van 90 en 30 seconden. Aanvullend is er in de bioscoop, online en outdoor aanwezigheid.

Daarnaast werd een nieuwe balletdrama, Flesh and Bone, op maandag 9 november gelanceerd met een guerrilla-actie. Tijdens de maandagochtendspits konden treinreizigers in Amsterdam, Breda en Delft ‘professionele pop-up balletshows’ zien.

Het startschot voor de marketingcampagne van HBO vond eind september plaats en vanaf 5 oktober opgevoerd via tv, online, bioscoop en outdoor.

Tot en met 31 december draait er een tv-commercial van zowel 90 als 30 seconden en is er veel online advertising waarbij de focus op bijzondere formaten pre-rolls en RTB ligt. Op YouTube worden trailers van HBO-series gepromoot.

Credits
Creatie online en print: Kick Reclame
Guerrilla-actie: Raúl & Rigel
Inkoop media: Mediaxplain
Outdoor: Y MEDIA GENERATION
Videoproductie: Cape Rock

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in