Overslaan en naar de inhoud gaan

Succes met CRM

Hoge kosten en twijfelachtige resultaten kenmerkten tot voor kort de CRM-systemen. Maar daar lijkt een kentering in te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sommige doorgewinterde marketeers zijn de afgelopen tijd opmerkelijk enthousiast over de resultaten van hun CRM-investeringen. Blijkbaar bestaan ze dus wel: succesvolle tools om de klantrelaties te managen. Uit de verhalen komen vier punten naar voren die bepalend zijn voor succes met CRM.

related partner content for mobile comes here
  • Strategische waarde. Een CRM-tool heeft alleen zin wanneer hij wordt toegepast op die processen die doorslaggevend zijn voor de concurrentiekracht van het bedrijf.
  • Pijnpunten. In elke CRM-cyclus zijn een paar diepgewortelde problemen te vinden die de totale prestatie ondermijnen. Alleen dáár moet het instrument worden ingezet.
  • Informatiebehoefte. Perfecte informatie kost veel geld en is maar op een paar gebieden echt noodzakelijk. Een hotelmanager heeft wel behoefte aan realtimeinformatie over de beschikbaarheid van kamers, maar hoeft niet per se op elk uur van de dag de mening van de gasten over de kwaliteit van de vloerbedekking te weten.
  • Vervolgstappen. Slimme CRM-gebruikers rusten niet op hun lauweren, maar analyseren grondig hun data om nieuwe toepassingsmogelijkheden op te sporen. Bron: Harvard Business Review
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in