
Sommige doorgewinterde marketeers zijn de afgelopen tijd opmerkelijk enthousiast over de resultaten van hun CRM-investeringen. Blijkbaar bestaan ze dus wel: succesvolle tools om de klantrelaties te managen. Uit de verhalen komen vier punten naar voren die bepalend zijn voor succes met CRM.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- Strategische waarde. Een CRM-tool heeft alleen zin wanneer hij wordt toegepast op die processen die doorslaggevend zijn voor de concurrentiekracht van het bedrijf.
- Pijnpunten. In elke CRM-cyclus zijn een paar diepgewortelde problemen te vinden die de totale prestatie ondermijnen. Alleen dáár moet het instrument worden ingezet.
- Informatiebehoefte. Perfecte informatie kost veel geld en is maar op een paar gebieden echt noodzakelijk. Een hotelmanager heeft wel behoefte aan realtimeinformatie over de beschikbaarheid van kamers, maar hoeft niet per se op elk uur van de dag de mening van de gasten over de kwaliteit van de vloerbedekking te weten.
- Vervolgstappen. Slimme CRM-gebruikers rusten niet op hun lauweren, maar analyseren grondig hun data om nieuwe toepassingsmogelijkheden op te sporen. Bron: Harvard Business Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee