Succes met CRM
Hoge kosten en twijfelachtige resultaten kenmerkten tot voor kort de CRM-systemen. Maar daar lijkt een kentering in te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Sommige doorgewinterde marketeers zijn de afgelopen tijd opmerkelijk enthousiast over de resultaten van hun CRM-investeringen. Blijkbaar bestaan ze dus wel: succesvolle tools om de klantrelaties te managen. Uit de verhalen komen vier punten naar voren die bepalend zijn voor succes met CRM.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- Strategische waarde. Een CRM-tool heeft alleen zin wanneer hij wordt toegepast op die processen die doorslaggevend zijn voor de concurrentiekracht van het bedrijf.
- Pijnpunten. In elke CRM-cyclus zijn een paar diepgewortelde problemen te vinden die de totale prestatie ondermijnen. Alleen dáár moet het instrument worden ingezet.
- Informatiebehoefte. Perfecte informatie kost veel geld en is maar op een paar gebieden echt noodzakelijk. Een hotelmanager heeft wel behoefte aan realtimeinformatie over de beschikbaarheid van kamers, maar hoeft niet per se op elk uur van de dag de mening van de gasten over de kwaliteit van de vloerbedekking te weten.
- Vervolgstappen. Slimme CRM-gebruikers rusten niet op hun lauweren, maar analyseren grondig hun data om nieuwe toepassingsmogelijkheden op te sporen. Bron: Harvard Business Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid