Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s comeback

Na een hele serie crises is McDonald’s alweer bezig met een opmerkelijke opmars.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een kleine opsomming van McDonald’s dieptepunten in de afgelopen drie jaar: twee doodzieke topmannen, imagoschade als gevolg van anti-Amerikaanse sentimenten in de rest van de wereld, groeiende bezorgdheid over junkfood en overgewicht. Meer dan menig bedrijf zou kunnen verdragen. Maar de fastfoodgigant overleefde ze allemaal, en meer dan dat. De naamsbekendheid van het merk is enorm en groeit nog steeds, mede dankzij de inspanningen van de in 2002 aangetreden global marketingdirecteur met de veelzeggende naam Larry Light. Met als credo dat de dagen van massamarketing voorgoed voorbij zijn, richt hij zijn pijlen op drie doelgroepen: kinderen, moeders en jong volwassenen, voor wie de slogan ‘I’m lovin’it’ op verschillende manieren wordt vertaald in spotjes en andere reclame-uitingen. Ook wat betreft het ongezonde imago heeft Light ambitieuze plannen: door het uitstralen van verantwoordelijk gedrag moet McDonald’s ervoor zorgen niet langer te worden gezien als het probleem, maar als deel van de oplossing.

related partner content for mobile comes here

Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in