Stiva: geen radiostation is jongerenzender
Tv-zenders TMF, MTV, Nickelodeon, Jetix en The Box mogen geen reclame maken voor alcohol. Ze bereiken meer dan 25 procent minderjarigen.…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Als een zender meer dan 25 procent minderjarigen bereikt is het niet toegestaan om alcoholhoudende drankjes aan te prijzen. De Stiva laat jaarlijks door bureau Intomart GfK vaststellen welke radio- en tv-zenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Als de zenders toch alcoholreclame uitzenden, wordt dat als een overtreding van de Reclamecode voor alcoholhoudende drank aangemerkt. Het merk dat reclame maakt op één van de zenders, kan dan een boete tegemoet zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid