Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Concurrentie geeft Talpa de ruimte’

RTL laat kansen liggen en de publieke zenders tonen meer lef met een aantal nieuwe programma’s. De concurrentie speelt Talpa TV in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Universal Media naar aanleiding van de najaarspresentaties van de publieke en commerciële zenders. Met vertrouwde programmering en bewezen successen, kiezen zowel SBS als RTL dit najaar voor een behoudende programmastrategie.
Volgens het bureau laat met name RTL5 kansen liggen. Door programmaherhalingen vergeet RTL de zender daadwerkelijk te positioneren als dé zender voor de jong volwassene met verrassende nieuwe programmering, aldus Universal Media. ‘Daarnaast zijn de herhalingen vanaf 20.30 op RTL7 verrassend, want het risico van kannibalisatie op RTL4 wordt hiermee erg groot.’

related partner content for mobile comes here

UM verwacht dat SBS ‒ net als de RTL-zenders ‒ dit najaar met de aangekondigde programmering marktaandeel zal inleveren. Want een groot deel van het SBS-publiek kan zich identificeren met de programma’s van Talpa.

Ook de Publieke Omroep gaat verliezen, denkt Universal Media, maar ‘doet een gedurfde tegenaanval met veel nieuwe programma’s en Studio Voetbal recht tegenover Café De Sport van Jack Spijkerman’. ‘Daarmee tonen de publieke zenders meer lef dan de commerciële zenders.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in