‘Concurrentie geeft Talpa de ruimte’
Dat concludeert Universal Media naar aanleiding van de najaarspresentaties van de publieke en commerciële zenders. Met vertrouwde programmering en bewezen successen, kiezen zowel SBS als RTL dit najaar voor een behoudende programmastrategie.
Volgens het bureau laat met name RTL5 kansen liggen. Door programmaherhalingen vergeet RTL de zender daadwerkelijk te positioneren als dé zender voor de jong volwassene met verrassende nieuwe programmering, aldus Universal Media. ‘Daarnaast zijn de herhalingen vanaf 20.30 op RTL7 verrassend, want het risico van kannibalisatie op RTL4 wordt hiermee erg groot.’
UM verwacht dat SBS ‒ net als de RTL-zenders ‒ dit najaar met de aangekondigde programmering marktaandeel zal inleveren. Want een groot deel van het SBS-publiek kan zich identificeren met de programma’s van Talpa.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok de Publieke Omroep gaat verliezen, denkt Universal Media, maar ‘doet een gedurfde tegenaanval met veel nieuwe programma’s en Studio Voetbal recht tegenover Café De Sport van Jack Spijkerman’. ‘Daarmee tonen de publieke zenders meer lef dan de commerciële zenders.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid