Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola wereldwijd meest waardevolle merk

Coca-Cola staat opnieuw bovenaan de ranglijst van de 100 meest waardevolle merken ter wereld. De frisdrankgigant verslaat Microsoft en IBM.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lijst van meest waardevolle merken ter wereld wordt gepubliceerd door BusinessWeek en merkenadviesbureau Interbrand. Het is de vijfde keer dat de ranglijst gepubliceerd wordt. Twee andere grote Amerikaanse bedrijven nemen plaats vier en vijf in: General Electric (GE) staat op plaats 4, Intel is vijfde. Het Finse Nokia is 6, Disney 7, McDonald's 8, Toyota 9 en Marlboro 10.

related partner content for mobile comes here

Philips ging 12 plaatsen omhoog naar plaats 53, mede dankzij de campagne Sense and simplicity. De andere Nederlandse merken ING (plaats 87), Shell (plaats 90) en Heineken (plaats 100) wisten hun positie redelijk te handhaven.
Vooral het Zuid-Koreaanse Samsung doet het erg goed in de top honderd. Het concern laat alleen dit jaar al een stijging van haar merkwaarde zien van 19 procent en is met een stijging van in totaal 186 procent gedurende de laatste vijf jaar het meest succesvolle merk dat ooit op de ranglijst stond.
De Amerikaanse merken domineren de lijst wel, met een totaal van 53, maar dat is toch weer zes minder dan het vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in