Coca-Cola wereldwijd meest waardevolle merk


De lijst van meest waardevolle merken ter wereld wordt gepubliceerd door BusinessWeek en merkenadviesbureau Interbrand. Het is de vijfde keer dat de ranglijst gepubliceerd wordt. Twee andere grote Amerikaanse bedrijven nemen plaats vier en vijf in: General Electric (GE) staat op plaats 4, Intel is vijfde. Het Finse Nokia is 6, Disney 7, McDonald's 8, Toyota 9 en Marlboro 10.
Philips ging 12 plaatsen omhoog naar plaats 53, mede dankzij de campagne Sense and simplicity. De andere Nederlandse merken ING (plaats 87), Shell (plaats 90) en Heineken (plaats 100) wisten hun positie redelijk te handhaven.
Vooral het Zuid-Koreaanse Samsung doet het erg goed in de top honderd. Het concern laat alleen dit jaar al een stijging van haar merkwaarde zien van 19 procent en is met een stijging van in totaal 186 procent gedurende de laatste vijf jaar het meest succesvolle merk dat ooit op de ranglijst stond.
De Amerikaanse merken domineren de lijst wel, met een totaal van 53, maar dat is toch weer zes minder dan het vorig jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid