Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke omzetgroei Philips

Philips heeft zijn omzet in het derde kwartaal met 5 procent verhoogd tot 6,127 miljard euro, tegen 5,394 miljard euro in dezelfde maanden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de streep hield het electronicaconcern meer winst over, een ruime verdubbeling tot bijna 170 miljoen euro. De omzetgroei steeg vooral in de opkomende landen, waar Philips nu 36 procent van zijn groepsinkomsten behaalt. In het tweede kwartaal dit jaar boekte Philips 5,89 miljard omzet.

related partner content for mobile comes here

Topman Frans van Houten zegt tevreden te zijn over de groei, na zware bezuingigingen. Daarmee is Philips op weg zijn doelen voor 2013 te behalen, zegt hij. Wel houdt Philips last van de verzwakte economie, vooral in Europa, stelt hij.

In zijn medische tak groeide Philips in het derde kwartaal 7 procent, bij consumentenelektronica nam de omzet met 3 procent toe, zijn lichtactiviteiten groeiden met 4 procent ten opzichte van dezelfde drie maanden in 2011. Ook daarin blijft Philips boven verwachtingen van de markt.

Precies een jaar geleden kondigde topman Van Houten de eerste grote besparing van 800 miljoen euro aan om concurrerend te blijven. Van Houten zegt dat die besparingen 'sommige' van de economische tegenvallers kunnen opvangen.

Philips maakte in september nog bekend wereldwijd 2200 banen extra te schrappen, bovenop het eerder aangekondigde ontslag van 4500 werknemers. Het extra banenverlies moet leiden tot een verdere kostenbesparing van 300 miljoen euro en in totaal uitkomen in 2014 op 1,1 miljard euro.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in