Start your printers: kwaliteitsboeken voor niets


Via Open Culture kwam ik terecht bij een lijstje met boeken die gratis online -en legaal- beschikbaar zijn via Creative Commons.
Zo zijn daar op marketing- en mediagebied onder andere Democratizing Innovation van Eric von Hippel (MIT Press), The Wealth of Networks van Yochai Benkler (Yale University Press) en We the Media: Grassroots Journalism by the People, For the People van Dan Gilmore.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNatuurlijk is er ook iets lichtere literatuur, zoals 55 Ways to Have Fun With Google.
Vraag blijft natuurlijk wat het verdienmodel voor uitgevers en auteurs is. Volgens Lawrence Lessig van Creative Commons kopen mensen die eerst het boek hebben gedownload vervolgens het echte boek sneller dan degenen die het boek niet eerst hebben gedownload. Daar zit wat in...
Zijn eigen boek, Free Culture: How Big Media Uses Technology and the Law to Lock Down Culture and Control Creativity, valt natuurlijk ook onder de Creative Commons (CC) licentie en is te downloaden in tekst of als audio boek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid