Overslaan en naar de inhoud gaan

Start your printers: kwaliteitsboeken voor niets

Een bericht speciaal voor iedereen die nog niet is voorzien van voldoende leesvoer voor dit weekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via kwam ik terecht bij een met boeken die gratis online -en legaal- beschikbaar zijn via .

related partner content for mobile comes here

Zo zijn daar op marketing- en mediagebied onder andere van Eric von Hippel (MIT Press), van Yochai Benkler (Yale University Press) en van Dan Gilmore.

Natuurlijk is er ook iets lichtere literatuur, zoals .

Vraag blijft natuurlijk wat het verdienmodel voor uitgevers en auteurs is. Volgens Lawrence Lessig van Creative Commons kopen mensen die eerst het boek hebben gedownload vervolgens het echte boek sneller dan degenen die het boek niet eerst hebben gedownload. Daar zit wat in...

Zijn eigen boek, Free Culture: How Big Media Uses Technology and the Law to Lock Down Culture and Control Creativity, valt natuurlijk ook onder de Creative Commons (CC) licentie en is te downloaden in of als boek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in