'Oudere vrouwen gediscrimineerd in media'


Ze worden nauwelijks in beeld gebracht en als dat wel gebeurt, worden ze afgeschilderd als mensen die geen zin hebben in seks of rimpelloos door het leven willen.
Dat blijkt uit een onderzoek van Harvard University in opdracht van beautymerk Dove onder tweeduizend vrouwen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen grote meerderheid van de onderzochte vrouwen (91 procent) vindt dat de maatschappij haar mening over ouder worden moet herzien. Mensen worden steeds ouder en de respondenten willen af van het stereotiepe beeld dat alleen jonge vrouwen mooi en gelukkig zijn.
Dove wil afrekenen met de heersende 'anti-age-mentaliteit' en begint daarom een 'pro-age-campagne'. Die moet een halt toeroepen aan het algemeen heersende beeld dat ouder worden niet mag en oudere vrouwen geen bestaansrecht hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid