Amsterdam elfde op Anholt City Brands Index
Dat concludeert Simon Anholt, internationaal regeringsadviseur, die voor de tweede keer de ‘Anholt City Brands Index (CBI)’ heeft uitgevoerd. Amsterdam blijft steken op een elfde plaats. Op de lijst staat Sydney nu op de eerste plaats voor de ex-topper Londen, dat dit jaar tweede is geworden. De derde plaats is voor Parijs.
Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met GMI (Global Market Insite) onder 15.255 consumenten in twintig landen. Beoordeeld zijn de internationale aanwezigheid, de uitstraling, de gemakken, de mensen, het leven en het potentieel van de steden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAmsterdam wordt als elfde gewaardeerd en wordt algemeen gezien als een stad die niet duur is om te bezoeken en komt op de zesde plaats als het gaat om het vinden van een betaalbaar verblijf.
De bevindingen van deze editie van de CBI suggereren dat de campagne ‘I AMsterdam’ niet veel effect heeft gehad op de internationale promotie van het merk Amsterdam. De hoofdstad heeft een stabiel imago en de waardering is dit jaar nagenoeg niet veranderd in vergelijking met vorig jaar.
Amsterdam wordt het hoogst gewaardeerd op het gebied van eerste vereisten die een consument heeft om de stad te bezoeken of om er te wonen. Eén van de vlakken waarop Amsterdam minder goed scoort, is het potentieel op zakelijk en onderwijs gebied voor bezoekers, ondernemers en immigranten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid