Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam elfde op Anholt City Brands Index

De campagne ‘I AMsterdam’ heeft niet veel effect gehad op de internationale promotie van het merk Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Simon Anholt, internationaal regeringsadviseur, die voor de tweede keer de ‘Anholt City Brands Index (CBI)’ heeft uitgevoerd. Amsterdam blijft steken op een elfde plaats. Op de lijst staat Sydney nu op de eerste plaats voor de ex-topper Londen, dat dit jaar tweede is geworden. De derde plaats is voor Parijs.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met GMI (Global Market Insite) onder 15.255 consumenten in twintig landen. Beoordeeld zijn de internationale aanwezigheid, de uitstraling, de gemakken, de mensen, het leven en het potentieel van de steden.

Amsterdam wordt als elfde gewaardeerd en wordt algemeen gezien als een stad die niet duur is om te bezoeken en komt op de zesde plaats als het gaat om het vinden van een betaalbaar verblijf.

De bevindingen van deze editie van de CBI suggereren dat de campagne ‘I AMsterdam’ niet veel effect heeft gehad op de internationale promotie van het merk Amsterdam. De hoofdstad heeft een stabiel imago en de waardering is dit jaar nagenoeg niet veranderd in vergelijking met vorig jaar.

Amsterdam wordt het hoogst gewaardeerd op het gebied van eerste vereisten die een consument heeft om de stad te bezoeken of om er te wonen. Eén van de vlakken waarop Amsterdam minder goed scoort, is het potentieel op zakelijk en onderwijs gebied voor bezoekers, ondernemers en immigranten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in