Winkelen in combinatie met sociale netwerken: een droom combinatie?


IconNicholson heeft een nieuw concept bekend gemaakt. Zij noemen dit concept "social retailing". Het is deze week te zien op de National Retail Federation show in New York.
In een echte winkelomgeving kan men communiceren via sms, instant messaging en email terwijl men zoekt in het kleding aanbod in de rekken. Het concept heeft tevens betrekking op NFC technologie (Near Field Technologie). NFC technologie draait om het draadloos uitwisselen van gegevens tussen bijvoorbeeld een pc en randapparatuur zoals een gsm of een digitale camera.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet deze MFC technologie is het mogelijk om de voorraad te bekijken. Volgens IconNicholson is het Social Retailing concept voortgekomen uit hun kennis die is opgedaan bij het opbouwen van personae gebaseerd op winkel behoeften, winkel gedrag en de huidige technologische trends. De demonstratie van het concept laat retailers zien wat de visie is voor de toekomst, en vooral hoe zij hun doelgroep kunnen bereiken via netwerken als YouTube en Myspace. Het laat zien dat fysiek winkelen gekoppeld kan worden met de online wereld op een manier die nieuw is, entertaint en relevant is.
Ik twijfel er echter aan of mensen het wel nodig vinden om op deze manier te communiceren in een winkel. Maar het blijft wel een fascinerende combinatie van technologie in de offline wereld.nullnull
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid