Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkelen in combinatie met sociale netwerken: een droom combinatie?

IconNicholson heeft een nieuw concept bekend gemaakt. Zij noemen dit concept "social retailing". Het is deze week te zien op de National…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft een nieuw concept bekend gemaakt. Zij dit concept "social retailing". Het is deze week te zien op de National Retail Federation show in New York.

related partner content for mobile comes here

In een echte winkelomgeving kan men communiceren via sms, instant messaging en email terwijl men zoekt in het kleding aanbod in de rekken. Het concept heeft tevens betrekking op NFC technologie (Near Field Technologie). NFC technologie draait om het draadloos uitwisselen van gegevens tussen bijvoorbeeld een pc en randapparatuur zoals een gsm of een digitale camera.

Met deze MFC technologie is het mogelijk om de voorraad te bekijken. Volgens IconNicholson is het Social Retailing concept voortgekomen uit hun kennis die is opgedaan bij het opbouwen van personae gebaseerd op winkel behoeften, winkel gedrag en de huidige technologische trends. De demonstratie van het concept laat retailers zien wat de visie is voor de toekomst, en vooral hoe zij hun doelgroep kunnen bereiken via netwerken als YouTube en Myspace. Het laat zien dat fysiek winkelen gekoppeld kan worden met de online wereld op een manier die nieuw is, entertaint en relevant is.

Ik twijfel er echter aan of mensen het wel nodig vinden om op deze manier te communiceren in een winkel. Maar het blijft wel een fascinerende combinatie van technologie in de offline wereld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in