Overslaan en naar de inhoud gaan

'Media discrimineren ouderen'

Dove blijft vechten tegen het misplaatste schoonheidsideaal in de westerse wereld. Het merk heeft in samenwerking met het prestigieuze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

blijft vechten tegen het misplaatste schoonheidsideaal in de westerse wereld. Het merk heeft in samenwerking met het prestigieuze wereldwijd onderzoek verricht onder tweeduizend vrouwen boven de 50 jaar. En deze vrouwen vinden: de maatschappij moet haar houding ten opzichte van oudere vrouwen en hun uiterlijk herzien.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat er veel vooroordelen over oudere vrouwen bestaan, zoals geen plezier hebben in seks of rimpelloos door het leven willen. Dat is dus helemaal niet waar. 57 procent van van de ondervraagde vrouwen voelen zich in de media gediscrimineerd.

De grote meerderheid (91 procent) van de vrouwen vindt dat de maatschappij haar mening over ouder worden moet herzien.

Om af te rekenen met de heersende 'anti-age'-mentaliteit start Dove een 'pro-age'-campagne.
De 'pro-age'-campagne moet een halt toeroepen aan het algemeen heersende beeld dat ouder worden niet mag en oudere vrouwen geen bestaansrecht hebben.

Misvatting
De grootste misvatting van de maatschappij ten aanzien van vrouwen van 50 jaar en ouder is dat ze niet productief zouden zijn. De huidige generatie is niet alleen veel actiever in het arbeidsproces, ook hun financiële onafhankelijkheid onderscheidt de vrouwen van deze generatie van die van hun moeder.

Daarnaast hebben deze vrouwen veel meer aandacht voor het uiterlijk en leiden ze een sociaal leven. En: een op de drie vrouwen van 50 jaar en ouder geeft aan dat de seks beter is geworden in de loop der jaren.

Leeftijdsloos
Dove roept op meer oudere vrouwen in te zetten in de media en opener te zijn over leeftijd, om zo een realistischer beeld van de oudere vrouw te geven.

Met de 'pro-age'-campagne wil het beautymerk een verandering teweeg brengen in de houding van de maatschappij ten aanzien van ouder worden - van een 'anti' en negatieve benadering van ouder worden naar een positieve en affirmatieve benadering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in